Som vi informerat om tidigare inför vi nu ett skoladministrativt system på skolan för att både öka tillgängligheten och förbättra hanteringen av information för er föräldrar och oss som jobbar på skolan.

Idunsoft är en webbaserad lösning tillgänglig dygnet runt som stödjer oss med bl a följande funktioner:

  • Kontaktuppgifter, Fritidstider, Specialkost m m
  • Sjukanmälan av barn
  • Ansökan om ledighet
  • Anmälan till fritids under lov
  • Kalendarium, dokument och länkar
  • och mycket mer

Nu behöver vi att du så snart som möjligt, gärna före 10:e december 2018 loggar in på Idunsoft och fyller i vilka tider som kommer att gälla för fritids, fototillstånd och uppgift om allergi, överkänslighet eller annan specialkost. (Observera att ett läkarintyg, som inte är äldre än ett år, är en förutsättning för att erhålla specialkost.) Vi ber er också kontrollera att era och era barns kontaktuppgifter är korrekta.

Idunsoft uppfyller de krav som den nya dataskyddsfördningen (GDPR) kräver sedan den 25e Maj 2018.

Nedan har ni word-filen som innehåller instruktioner om aktivering av konto, inloggning och användning. Denna information har skickats till samtliga föräldrar som skolan har mejladresser till.

Inloggning IDUNSOFT